[ Marketing & Verkopen ]

Printervriendelijke versieVerstuur naar een vriend
 
In het Marketing deel van de training ga je de volgende vragen onderzoeken:
  • Hoe kom ik erachter of er klanten zijn voor mijn product of dienst?
  • Hoe kom ik erachter waar mijn klanten behoefte aan hebben?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik me voldoende onderscheid van mijn concurrenten?
  • Hoe kan ik marketing middelen inzetten voor mijn bedrijf?
Doel
Het doel van marketing is om een beter beeld te krijgen van jouw (potentiële) klanten en om beter te beoordelen of jouw product of dienst aansluit bij de wensen van jouw doelgroep. Je bent in staat om marktonderzoek te doen en je weet hoe je jouw bedrijf op de markt kunt presenteren.

In het Verkoop deel van de training ga je een stap verder en wil je antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe kan ik mijn product goed presenteren?
  • Hoe krijg ik tevreden klanten en ben ik zelf ook tevreden?
  • Hoe kan ik omgaan met al die bezwaren van een klant?
  • Hoe maak ik van een verkoopgesprek een goed gesprek?
Doel
Na het volgen van dit deel heb je zicht gekregen op de structuur van een verkoopgesprek, zodat je controle over het gesprek kunt behouden. Je weet hoe je jouw eigen product/dienst kunt presenteren en hoe je met klantenbezwaren om kunt gaan. Je voelt je zelfbewuster, waardoor verkopen ook leuk kan zijn!
 
 
Doelgroep
STEW
De training is bedoeld voor iedereen die een bedrijf wil starten of al is gestart en die marketing effectief wil inzetten voor zijn/haar bedrijf en méér wil halen uit zijn/haar verkoop en acquisitie.
 
Tijdsinvestering
4 dagdelen training plus mogelijk tijd voor huiswerkopdrachten